b/w photography: facades of LEipzig #1

street1 street3

street2

street4

Feel free to guess in the comment section where I took these pictures. :-)

Advertisements

6 thoughts on “b/w photography: facades of LEipzig #1

  1. Die #3 müsste ein Teil des Alten Rathauses sein, der hinter dem Block an der Katharinenstraße rausguckt. Sehr schöne Perspektive.

    Das erste ist mir rätselhaft bzw. zu unspezifisch. Umgekehrt sind #2 und #4 zu einfach. :D

    1. Gar nicht so schlecht, aber ich warte mal noch mit der Auflösung und gebe anderen mal noch die Möglichkeit zu zeigen, ob sie LE kennen … oder nicht. ;-)

    2. 1. Kommunaler Sozialverband Rahnstädter Steinweg/Thomasiusstraße. 2. Uniriese. ;-) 3. Reichsstraße/Schuhmachergässchen mit Blickrichtung Salzgässchen. 4. Klostergasse mit Blickrichtung Thomaskirche.

  2. I like the first picture. But you should straighten it so that the lamps are parallel to the border. Right now, they are ‘falling’ towards the right site of the frame.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s